czwartek, 8 czerwca 2017

Podsumowanie maja 2017 r.



W poprzednim miesiącu przeczytałam 34 książki:

-  18 książek - literatura piękna dla dorosłych,
- 0 książek - literatura piękna dla nastolatków,
- 8 książek - literatura piękna dla dzieci,
3 książki - literatura popularnonaukowa dla dorosłych,
- 6 książki - literatura popularnonaukowa dla dzieci i młodzieży.

tytuły książek z pogrubionym drukiem - uznaję te pozycje za godne uwagi.

1. Zbrodnia doskonała - Jan Wróbel,
2. Fantastyczny Pan Lis - Roald Dahl,
3. Małe kłamczuchy - Charlaine Harris,
4. Echa leśne - Stefan Żeromski,
5. Małe trolle i duża powódź - Tove Jansson,
6. Za zamkniętymi drzwiami - B.A. Paris,
7. Nela i skarby Karaibów - Nela Mała Reporterka,
8. Higiena mordercy - A. Nothomb,
9. Niebieski ptak - Oates - nie doczytałam,
10. Sonata Kreutzerowska - Lew Tołstoj,
11. Żmija - Aleksy Tołstoj,
12. Moja siostra, moja miłość - Oates,
13. Zakochany Kundel - Disney,
14. Piękna i Bestia - Disney,
15. Nela i tajemnice świata - Nela,
16. Nela na kole podbiegunowym - Nela,
17. Nela na tropie przygód - Nela,
18. Zabawy z Nelą. Tajemnice i zagadki - Nela,
19. Śladami Neli. Przez dżunglę, morza i oceany - Nela,
20. Król - Szczepan Twardoch,
21. Los człowieka - M. Szołochow,
22. Co warto wiedzieć o przyrodzie - I. Michta,
23. Zły - L. Tyrmand,
24. Urodzinowe prezenty i inne opowiadania - A. Cholewińska - Szkolik,
25. Pax - S. Pennypacker,
26. Wiem, co kupuję - K. Bosacka,
27. Bajeczki o wróżkach - P, Hawthorn,
28. Poczwarka - D. Terakowska,
29. Planeta dobrych myśli - B. Pawlikowska,
30. Wiadomość od nieznanej chińskiej matki. Opowieść o miłości i stracie - Xue Xinran,
31. Kazimierz Wielki - Marek Szyszko, Barbara Seidler,
32. Gra Geralda - Stephen King,
33. Księga tysiąca i jednej nocy, tom 1 - praca zbiorowa,
34. Achaja - Tom I - Andrzej Ziemiański.


---------------------------------------

NIE DLA MNIE:


"Moja siostra, moja miłość" Oates nie przypadła mi do gustu, wymęczyła mnie. Styl pisarki mnie nie zachwycił. Nie mogę pojąć dlaczego tylu osobom tak bardzo się ona spodobała. Dla mnie to jedno wielkie rozczarowanie. Raczej nie będę więcej szukać jej książek, zwłaszcza, że sięgnęłam po "Niebieskiego ptaka" również autorstwa Oates i nie byłam w stanie go doczytać. Myślę, że jest mi z tą autorką nie po drodze.

---------------------------------------

POLECAM:


Zachwycił mnie "Król". Twardocha wprost uwielbiam. Przedstawił nam w "Królu" niesamowity klimat, wspaniale wykreował bohaterów. "Morfina" podobała mi się o wiele bardziej, ale autor pisze ciągle na przyzwoitym poziomie. Z czystym sumieniem mogę wam polecić tę książkę. Byłam nią zachwycona.

"Los człowieka" to bardzo poruszająca książka. To wzruszająca historia, którą warto poznać.

"Żmija" A. Tołstoja przypadła mi do gustu. Kocham literaturę rosyjską, a w tej książce mogę się dopatrzeć i przekonać, że rzeczywiście jest ona genialna i mam za co ją kochać.

"Sonata Kreutzerowska" Lwa Tołstoja to niesamowita lektura. Tołstoj genialnie opisał uczucia, mętlik myśli i zachowań człowieka, który doprowadza do upadku swojej rodziny i zatracenia samego siebie.

"Zły" Tyrmanda to już istna książka - legenda. Bardzo podobał mi się styl pisarza, opisy była niesamowite. Chętnie jeszcze kiedyś wrócę do tej publikacji.

Oczywiście nie może zabraknąć tutaj książek dla dzieci:

Uwielbiam humor i oryginalność w twórczości Roalda Dahla. W "Fantastycznym Panie Lisie" ubawiły mnie opisy trzech farmerów. Bardzo ciekawa książka napisana przez wspaniałego autora.

Książki Neli Małej Reporterki są wspaniałe. Nela jest naszą rodzinną ulubienicą. Nie wiem kto bardziej kocha ją i zazdrości jej przygód i podróży - zarówno ja, jak i moja córka jesteśmy zachwycone tymi publikacjami. Książki Neli Małej Reporterki kupujemy w ciemno. Teksty są ciekawe i pouczające, zdjęcia przepiękne, ciekawostki niesamowite, a filmiki czy mapy to wspaniałe dodatki. Polecam!

7 komentarzy:

  1. Basiu, nie zrażaj się do Oates! "Niebieskiego ptaka" też nie dałam rady przeczytać, ale kiedy sięgnęłam po "Nadobną dziewicę" i "Bestie", zachwyciłam się. To nierówna autorka. :)
    Zgadzam się co do "Sonaty Kreutzerowskiej". A "Żmiję" z chęcią przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wiele osób mówi mi właśnie o tym, żeby dać jej jeszcze szansę. Może kiedyś. Teraz mam do niej niechęć. Pewnie mi to z czasem przejdzie ;)

      Usuń
  2. Czytałam :
    "Żmiję","LOs człowieka" i oglądałam film, a także "Poczwarkę". To b. dobra literatura.
    Aleksego Tołstoja Polecam Ci "Piotra I" i "Drogę przez mękę". A także inne jego opowiadania. Był on zafascynowany epoką Piotra I, ale i niestety bolszewizmem....przynajmniej okresem rewolucji.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Piotra I" i "Drogę przez mękę" mam na swojej liście od lat. Z pewnością po nie kiedyś sięgnę.

      Usuń
  3. Gratuluję wyniku i życzę równie zaczytanego czerwca!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki piękny stosik! Gratuluję tylu przeczytanych książek, ja jakoś nigdy nie mogę pochwalić się tak wysokim wynikiem :(

    Pozdrawiam,
    Iza z http://poczytajmycos.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...